15 تن برداشت آلوئه ورا از گلخانه ای در رضوانشهر
تبلیغات
تبلیغات
<-http://www.aloeverashomal.loxblog.com/post/6/->
نوشته شده توسط : عاصم امامعلی پور

مهندس مسعود رزاقی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از این مزرعه واقع در روستای دارسرای بخش مرکزی رضوانشهر، طی گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این گلخانه به مساحت یکهزار متر مربع توسط یک جوان خوش ذوق بنام عاصم امامعلی پور احداث شده که تعداد 4000 بوته در آن کاشت نموده و طی هر دوره 2 تا 3 ماهه به مقدار 3 تن که سالیانه 5 دوره برداشت می کند. 
وی بیان کرد: ارزش اقتصادی هر دوره 30 میلیون ریال و هر سال 150میلیون ریال می باشد که برای مصارف داروئی، آرایشی و بهداشتی، غذائی، انواع نوشیدنی ها، و دم نوشها قابل استفاده است و عمر مفید اقتصادی هر بوته 5 سال می باشد. 
رزاقی با بیان این مطلب که از این گیاه داروئی در یک هکتار سالیانه 150 تن برداشت می شود گفت: این گیاه گرمسیری و گلخانه ای بوده و دمای حداقل صفر تا 50 درجه تحمل می کند که البته بهترین شرایط دمایی برای رشد مناسب آن دمایی بین 15 تا 25 درجه سانتیگراد است و استفاده از کمترین میزان مصرف آب نیز از دیگر ویژگی های این گیاه است.
مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر افزود: با توجه به شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، توسعه کشت گیاهان دارویی هم در ایجاد شغل و هم در افزایش درآمد موثر خواهد بود.
رزاقی خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به ظرفیت های خوبی که در شهرستان رضوانشهر و پره سر وجود دارد، کاشت گیاهان دارویی جایگزین محصولات کشاورزی آب دوست شده و با اقدامات مناسب، بتوانیم تغییر الگوی کشت را به سرانجام مطلوب برسانیم.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.
خبرنگار: مهرعلی گواهی**انتشار دهنده: بابایی

 

لینک خبر: http://www.irna.ir/gilan/fa/News/82640712 




:: موضوعات مرتبط: اخرین خبر , ,
:: برچسب‌ها: برداشت آلوئه ورا , گیلان , رضوانشهر , 15تن ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: